WSZYSTKIE PRZESTRZENIE PUBLICZNE EUROPEJSKIEGO CENTRUM SOLIDARNOŚCI ZOSTAŁY ZAMKNIĘTE    → szczegóły

ALL PUBLIC SPACES OF THE EUROPEAN SOLIDARITY CENTRE HAVE BEEN CLOSED   → details

termin | 9 kwietnia 2016, sobota, godz. 15.00–16.30
miejsce | ECS, mediateka (I piętro)
wstęp | wolny

Janusz Gawryluk, organizator Festiwalu Kina Białoruskiego BULBAMOVIE, który już od pięciu lat odbywa się w Warszawie, przedstawi wybór krótkometrażowych produkcji. „Bulba” to w języku białoruskm „ziemniak”, filmy jednak nie będą o jedzeniu. Ukażą one Białoruś z kilku perspektyw.

Program:

KONSERWATOR reż. Robert Seneka, 9 min  
Niezadowolony z pracy osiedlowego konserwatora mieszkaniec przychodzi do spółdzielni mieszkaniowej. Okazuje się, że konserwatora można zmienić poprzez głosowanie mieszkańców. Ale w wyborze nowego konserwatora coś im przeszkadza…

Nagroda: Brązowa Bulba 2015
   
AMERICAN BOY reż. Mikita Laurecki, 25 min  
Główny bohater Maksim, tęskniący za umierającym obrazem starego Mińska, spotyka swojego kumpla Jankę, z którym nie widział się od roku. Janka przez ten czas uczył się w USA...

Reżyser Mikita Laurecki to długo oczekiwane objawienie białoruskiego kina autorskiego. Jego mumblecore’owe filmy charakteryzują się subtelnym poczuciem czasu, przestrzeni i codziennego życia, brakiem budżetu, świadomie psutym obrazem i dużą dawką ironii narratora, melancholijnie opowiadającego o poszukiwaniu niejasnej tożsamości i miejsca w świecie.
 
   
JEDNEJ KRWI reż. Mitry Siemionau, 15 min  
Historia jednego dnia z życia dwóch braci. Zupełnie różne poglądy na życie połączyły ich w walce o własną prawdę.

Nagroda: Złota Bulba 2015
   
CHRONOTOP reż. Art.-Grupa Chronotop, 25 min  
Okres 20-letniej niezależności Republiki Białoruś i unikalny stan społeczeństwa białoruskiego do tej pory nie został odzwierciedlony w sztuce filmowej. Życie zastygło w końcówce lat 90. ubiegłego wieku. W kraju panuje oficjalny postsowiecki zastój. Stan śpiączki i sakralny stosunek do niezmiennej władzy przeciąga się na dziesięciolecia. „Chronotop” to poznawanie i utrwalanie oznak migoczącego „świata białoruskiej duszy”. Małe formy mitologicznych etiud, wizualnych „twisterów” zrealizowanych przez różnych reżyserów, tworzą pojemny obraz „ukrytego” dotąd nieupublicznionego świata-mitu.